Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

H μεγάλη παρακμή του Λουτρακίου




Πριν περίπου 10 χρόνια, στους καιρούς της (εικονικής) ευη-μερίας, είχα αρθρογραφήσει αρκετές φορές στο isthmοs.gr και στην εφημερίδα «Ρεπόρτερ» για το «ανεξάρτητο κρατίδιο του Λουτρακίου». Ουσιαστικά επρόκειτο για μια κριτική για την ανυπαρξία πλάνου ανάπτυ-ξης στην περιοχή η οποία είχε επαναπαυθεί στα έτοιμα και εύκολα χρήματα που λάμβανε από το Καζίνο.



Τα αποτελέσματα βέβαια με δικαίωσαν εκ των υστέρων, εκείνη την εποχή όμως όπου όλα τα Μέσα είχαν «μπουκω-θεί» από τις διαφημίσεις της επιχείρησης με αντιμετώπιζαν με κάποια γραφικότητα.

10 χρόνια μετά, το Λουτράκι βρίσκεται σε μία πορεία παρακ-μής τόσο οικονομικά όσο και ως brand name αλλά και ως προορισμός. Οι χλιδάτες εκδη-λώσεις του Δήμου πήραν τέλος, τα Καρναβάλια φτώχυναν, οι υπάλληλοι στο Καζίνο αγωνι-

ούν για τους μισθούς τους, τα ξενοδοχεία ψάχνουν πανικό-βλητα τώρα να καταλάβουν που πρέπει να πάνε και τα φώτα της νυχτερινής ζωής χαμήλωσαν στο ελάχιστο.

Αυτό είναι το Λουτράκι του 2015. Μία περιοχή που είχε όλες τις προϋποθέσεις να γίνει ένας προορισμός της προκοπής και κατέληξε στον τουρισμό του 50άρικου από τους νεαρούς Αθηναίους.

Το τι έφταιξε το ξέρουν όλοι αλλά δεν το ομολογούν, ίσως γιατί η οικονομική κρίση προ-σφέρει μια δικαιολογία για τα πάντα. Πολιτικοί παράγοντες, τοπικοί επιχειρηματίες και Δημοτικές Αρχές συναγωνίστη-καν σε ασχετοσύνη, οκνηρία και έλλειψη αγάπης για τον τόπο τους (όχι όμως για τους εαυ-τούς τους).

Παρακολουθώ τα τελευταία χρόνια κάποιες προσπάθειες στο χώρο του τουρισμού από

κάποιες ομάδες τοπικών επιχει-ρηματιών. Είναι καταδικασμένοι να αποτύχουν και πάλι. Και ο λόγος είναι απλός.

Βρισκόμαστε σε μία εποχή που έχει ανάγκη την συνεργατικότη-

τα και την εξωστρέφεια. Κάποιοι «έξυπνοι» το κατάλαβαν πιο γρήγορα και προσπαθούν να το χρησιμοποιήσουν και να το εκμεταλλευτούν για προσωπι-κό όφελος. Είτε για να λάβουν θέσεις σε επιτροπές που θα ωφελήσουν κυρίως τις επιχει-ρήσεις τους ή για να λάβουν «χρίσματα» για τις διάφορες εκλογές σε διάφορα όργανα (αυτοδιοικητικά, επαγγελματικά κλπ.) ή για να εκπροσωπούν την περιοχή και να στέλνουν

δουλειές στις επιχειρήσεις τους και τους «κολλητούς» τους. Είναι μία γνωστή και πετυχημέ-νη συνταγή.

Αποτέλεσμα πάντως δεν θα υπάρξει για την περιοχή, οι ίδιοι ίσως βέβαια να πετύχουν τους στόχους τους διότι στους «στραβούς» βασιλεύουν οι «μο-νόφθαλμοι». Δυστυχώς (και) στο Λουτράκι είτε δεν υπάρχουν αξιόλογοι τοπικοί παράγοντες ή αυτοί που υπάρχουν δεν έχουν τα μέσα για να αποκτήσουν «φωνή».

Τέλος, όσον αφορά τις λύσεις, δεν ξέρω αν είναι εφικτές και εάν ο επιχειρηματικός κόσμος και η Δημοτική Αρχή έχουν σκοπό να δουλέψουν σε ένα πλάνο με κάποιο μακροπρό-θεσμο ορίζοντα. Με αυτά που βλέπω μέχρι τώρα αυτό δεν είναι εφικτό. Γιατί πάντα θα υπάρχουν κάποιοι "έξυπνοι" για να "καπελώσουν" τους υπόλοι-πους




Πηγή:ΚΩΣΤΑΣ ΡΟΜΠΟΡΑΣ-ΠΟΛΙΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

1 σχόλιο:

  1. ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΟΤΙ ΣΠΕΡΝΕΙΣ ΘΕΡΙΖΕΙΣ, ΧΑΙΔΕΨΑΜΕ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΤΟ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ ΚΑΙ ΤΗ ΓΚΑΡΣΟΝΙΕΡΑ ΚΑΙ ΔΙΩΞΑΜΕ ΤΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ , ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΛΕΟΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΑΛΑ ΣΥΝΟΙΚΙΑΚΉ ΠΕΡΙΟΧΗ , ΣΤΡΟΦΗ ΤΩΡΑ ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ..........

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Tο lcitynews.blogspot.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.