Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2012

Λουτράκι: Spa, μια διαφορετική άποψη....(Διαβάστε το)




Παρατηρώντας την συνέντευξη του Δημάρχου για το Thermal Spa και τις εξελίξεις αυτού,
διαπιστώνεις ότι σίγουρα περνάμε σε μια άλλη εποχή για το Spa. Η Διοίκηση της Εταιρείας κατά πλειοψηφία αποφάσισε το Spa να παραμένει ανοιχτό επί τετραήμερου, Πέμπτη - Παρασκευή - Σαββάτο - Κυριακή (για τους μήνες Νοέμβριο - Απρίλιο). Δεν είναι μια θετική εξέλιξη για τα δεδομένα του Spa, και ελπίζω ότι και για την Διοίκηση της Εταιρείας δεν ήταν και η πιο ευχάριστη απόφαση. Η λογική των απολύσεων ή μειώσεων των μισθών δεν νομίζω ότι είναι και η πιο σωστή.....Θεωρώ ότι είναι σαν να σε βάζουν να επιλέξεις μεταξύ του δύσκολου και του πολύ δύσκολου. Σαφώς θα επιλέξεις το δύσκολο, αλλά δεν υπάρχουν περιθώρια επιλογής.


Γιατί όμως φτάσαμε σήμερα εδώ;

Το ερώτημα είναι μεγάλο, απαιτεί πολύ συζήτηση και φυσικά αρμόδιοι για να απαντήσουν είναι άλλοι. Η φιλοδοξία μέσα από αυτό το άρθρο είναι να δοθεί μια διαφορετική άποψη για το Spa και την Λουτράκι Α.Ε.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα της Λουτράκι Α. Ε. θεωρώ ότι δεν είναι το Spa, ούτε οι υποχρεώσεις της προς τους εργολάβους και σίγουρα ούτε η μισθοδοσία των υπαλλήλων. Το κυριότερο πρόβλημα είναι η μη απολαβή μερίσματος από την μη ύπαρξη κερδών από το καζίνο. Η Οικονομική κρίση από την οποία διακατέχεται η χώρα μας έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό όλες τις επιχειρήσεις, πόσο μάλλον μια καθαρά τουριστική - ξενοδοχειακή εταιρεία όπως είναι η Κοινοπραξία.

Είναι αλήθεια ότι όταν μια εταιρεία για μια τετραετία μπορεί να διαχειρίζεται 33 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα δύο επόμενα έτη διαχειρίζεται από 1 με 2 εκατομμύρια ευρώ και παρουσιάζει λειτουργικές ζημίες, δεν χωράνε αμφιβολίες ότι έχουμε να κάνουμε με διαφορετικά νούμερα και συνθήκες. Είμαι σίγουρος πως αν σήμερα αυτή την στιγμή η οικονομική κατάσταση της χώρας ήταν όπως το 2007, και το καζίνο απέφερε έσοδα από μερίσματα στην Λουτράκι Α. Ε. όπως το 2007, απλά δεν θα υπήρχε καν θέμα συζήτησης. Όλες οι υποχρεώσεις θα ήταν τακτοποιημένες, ενώ θα υπήρχαν και νέες επενδύσεις σε εξέλιξη. Δυστυχώς μαγικό κουμπάκι που να μας δίνει όλα αυτά που αναφέραμε δεν υπάρχει, οπότε θα πρέπει να "προσγειωθούμε" σε νέα δεδομένα και καταστάσεις.

Σίγουρα το Spa σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε για άλλες εποχές. Όντως είναι ένα σύγχρονο σχεδιασμένο κτήριο και αποτελεί στολίδι για το Λουτράκι, όμως από την άλλη μεριά δεν παύει να είναι σήμερα μια προβληματική επιχείρηση για τον τόπο.

Ας δούμε μια πιο αναλυτική κατάσταση για το Spa. Ένα από τα πιο δυνατά σημεία αυτού του κτηρίου είναι ότι αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα και καινούργια Spa στην Ελλάδα. Διαθέτει καινούργιο εξοπλισμό και ευθυγραμμίζεται με τις τάσεις της εποχής, ο συνδυασμός της πισίνας με τις μπανιέρες του δίνει την δυνατότητα να απευθύνεται σε όλο το κοινό (νέους και ηλικιωμένους). Επιπλέον είναι σε πολύ κοντινή απόσταση από την Αθήνα, μια δεξαμενή 5 εκατομμυρίων κατοίκων και όχι μόνο. Τα μεγαλύτερα προβλήματα του κτηρίου δείχνουν να είναι το κόστος συντήρησης και λειτουργίας αυτού. Η έλλειψη πάρκινγκ, και γενικότερα η έλλειψη καλών τουριστικών πακέτων για την προώθηση αυτού προσθέτουν ακόμα κάποιες αδυναμίες. Οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται είναι κυρίως δύο: 1ον) η προσέλκυση ξένων τουριστών (κυρίως από Ρωσία που δείχνουν να προτιμούν τον Ιαματικό Τουρισμό) και 2ον) η προσέλκυση εσωτερικών επισκεπτών (γηγενών και μη) από την προσφορά πολύ ελκυστικών πακέτων. Οι απειλές που φαίνεται να υπάρχουν είναι: το ασαφές και συνεχώς μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον της χώρας και ο ισχυρός ανταγωνισμός από άλλες πόλεις όπου έχουν επενδύσει περισσότερα και πιο πολλά χρόνια στον Ιαματικό τουρισμό.

Όπως καταλαβαίνετε για κάθε επιχείρηση υπάρχουν Δυνάμεις-Αδυναμίες-Ευκαιρίες-Απειλές. Το θέμα είναι πόσο καλά εμείς γνωρίζουμε την εταιρεία μας, και πόσο καλά γνωρίζουμε το Εσωτερικό και το Εξωτερικό Περιβάλλον αυτής.

Η παραπάνω ανάλυση δεν είναι σε βάθος, και ούτε θα μπορούσε να είναι (κυρίως για το εσωτερικό περιβάλλον) μιας και δεν υπάρχουν σε εμάς στοιχεία για να μπορούμε να κάνουμε περαιτέρω ανάλυση. Αυτό που πιστεύω ότι καταλαβαίνει ο καθένας, είναι ότι η απόφαση για το που θα πάει η εταιρεία έπρεπε να είχε παρθεί χθες και όχι σήμερα, πόσο μάλλον αύριο. Η μείωση των μισθών δεν μπορεί να είναι παρά μια πολύ προσωρινή λύση η οποία εκ των πραγμάτων δεν θα φέρει κέρδη, απλά θα μειώσει τις ζημίες. Το ζήτημα μας είναι να γίνει κερδοφόρο το Spa ή τουλάχιστον να μην ζημιώνει τον Δήμο και γενικότερα του δημότες αυτού. Νομίζω ότι το ασαφές και μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον δεν αφήνει πολλά περιθώρια, αντιθέτως πιστεύω ότι με τον καινούργιο χρόνο ίσως η διοίκηση της εταιρείας βρεθεί ξανά σε δυσάρεστη θέση να πάρει ακόμη πιο δύσκολες αποφάσεις.

Οι συνθήκες και τα δεδομένα όπου ζούμε αλλάζουν με ταχύτατους ρυθμούς. Αν δεν γνωρίζουμε καλά, ποιοι είμαστε και που θέλουμε να πάμε, που στοχεύουμε, τι οραματιζόμαστε, θα βρεθούμε αργά ή γρήγορα εκτός συναγωνισμού, εκτός παιχνιδιού. Οι αγορές δεν διακατέχονται από συναισθηματισμούς. Τιμωρούν και μάλιστα όχι με ωραίο τρόπο. Αν δεν καταφέρουμε να αλλάξουμε, τα πράγματα, αύριο δεν θα είναι όπως τα ξέρουμε σήμερα. Πολλές επιχειρήσεις άργησαν, ή δεν θέλησαν να αλλάξουν, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν στο κλείσιμο ενώ πιο πριν είχε ήδη συρρικνωθεί και ο κλάδος στον οποίο δραστηριοποιούντο. Δεν εννοώ ότι ο Ιαματικός Τουρισμός είναι κάτι ξεπερασμένο, απλά αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι πρέπει να αποφασίσουμε που στοχεύουμε και με πιο τρόπο θα οδηγηθούμε εκεί.

Παντού υπάρχουν δυνάμεις-αδυναμίες, ευκαιρίες-απειλές. Το θέμα είναι να κατανοείς τις αδυναμίες σου και να τις μετατρέπεις σε δυνάμεις, και εκεί όπου οι άλλοι βλέπουν απειλές, εσύ να βλέπεις ευκαιρίες. Ακόμα και σε δύσκολους οικονομικά καιρούς υπάρχουν λαμπρά παραδείγματα επιχειρήσεων που κατάφεραν και ξεπεράσουν κάθε εμπόδιο και δυσκολία και αναπτύχθηκαν. Πως γίνεται αυτό;

Τολμάς και προχωράς!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο lcitynews.blogspot.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.