Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2015

Τέλος Εποχής μετά από 69 χρόνια-Λουκέτο στις Κυπριακές Αερογραμμές με απόφαση Κομισιόν




Εντολή στην Κύπρο να ανακτήσει ασυμβίβαστες ενισχύσεις από τις Κυπριακές Αερογραμμές δίνει η Κομισιόν, απόφαση οδήγησε σε «λουκέτο» στην Cyprus Airways, που πετά από το 1947. Το τέλος των Κυπριακών Αερογραμμών ανακοίνωσε επίσημα, σύμφωνα με την κυπριακή εφημερίδα «Φιλελεύθερος», ο υπουργός Οικονομικών της χώρας, Χάρης Γεωργιάδης.


Σύμφωνα με την Κομισιόν οι Κυπριακές Αερογραμμές δεν είχαν καμία πραγματική προοπτική να καταστούν βιώσιμες χωρίς συνεχιζόμενη κρατική ενίσχυση. Ο Χάρης Γεωργιάδης, σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τον υπουργό των Συγκοινωνιών, ανακοίνωσε πως η εταιρεία παύει να θεωρείται δρώσα οικονομική μονάδα και έτσι τερματίζεται η λειτουργία της. Ανέφερε, επίσης, ότι μετά την εξέλιξη αναμένεται η αφαίρεση της εμπορικής άδειας της εταιρείας από τους αρμόδιους διεθνείς οργανισμούς.
Ο υπουργός Οικονομικών ανέφερε ότι θα υπάρξει πλήρης διασφάλιση των εργαζομένων, οι οποίοι θα λάβουν το σύνολο των μισθών που δικαιούνται και το Ταμείο Προνοίας. Από την πλευρά του, ο υπουργός Συγκοινωνιών ανέφερε ότι είναι διασφαλισμένη η συνδεσιμότητα της χώρας από τις υφιστάμενες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Κύπρο, ενώ πρόσθεσε ότι ξεκινούν άμεσα ενέργειες για την πιθανότητα δημιουργίας μιας νέας ιδιωτικής εταιρείας που θα φέρει το όνομα και το λογότυπο των Κυπριακών Αερογραμμών.

Σύμφωνα με το Βήμα, από την Αθήνα εκφράζονται ανησυχίες πως η απόφαση για τις Κυπριακές Αερογραμμές είναι προμήνυμα για μια αντίστοιχη απόφαση για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σημειώνοντας πως ενδέχεται η Κομισιόν να ζητήσει ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων ύψους 800 εκατ. ευρώ και η εταιρία αναπόφευκτα θα οδηγηθεί σε «λουκέτο».

Η ανακοίνωση της Κομισιόν

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην ανακοίνωσή της για τις Κυπριακές Αερογραμμές αναφέρει πως το πακέτο σωτηρίας, ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ, της Λευκωσίας προς τον προβληματικό εθνικό αερομεταφoρέα «Κυπριακές Αερογραμμές», προσέδωσε στην επιχείρηση «αδικαιολόγητο πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της, κατά παράβαση των κανόνων της ΕΕ περί κρατικών ενισχύσεων». Ως εκ τούτου, οι Κυπριακές Αερογραμμές οφείλουν να επιστρέψουν όλες τις ασυμβίβαστες ενισχύσεις που έλαβαν.

«Οι Κυπριακές Αερογραμμές έλαβαν σημαντικά δημόσια κονδύλια από το 2007 αλλά δεν ήταν σε θέση να προβούν σε αναδιάρθρωση και να καταστούν βιώσιμες δίχως συνεχή κρατική ενίσχυση», τόνισε η αρμόδια Επίτροπος Μάργκετ Βεστάγκερ αρμόδια. «Συνεπώς, η εισφορά επιπλέον δημόσιων κονδυλίων θα είχε ως αποτέλεσμα να παραταθεί απλώς ο αγώνας χωρίς όμως να επιτευχθεί αλλαγή ως προς το αποτέλεσμα», δήλωσε και συνέχισε:

«Οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι κερδοφόρες, με βάση τις δικές τους επιδόσεις και την ικανότητά τους να ανταγωνίζονται και δεν μπορούν ούτε θα πρέπει να βασίζονται σε χρήματα των φορολογουμένων για να παραμένουν στην αγορά με τεχνητό τρόπο».

Σύμφωνα με την Κομισιόν, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, η Κύπρος δεν έχει παράσχει αποδεικτικά στοιχεία ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές αντιμετώπιζαν εξαιρετικές και απρόβλεπτες περιστάσεις που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν εξαίρεση από την αρχή της μόνο μιας ενίσχυσης αναδιάρθρωσης σε περίοδο 10 ετών. Η Επιτροπή διαπίστωσε επίσης ότι το σχέδιο αναδιάρθρωσης των Κυπριακών Αερογραμμών βασίζεται σε μη ρεαλιστικές παραδοχές και δεν αντικατοπτρίζει επαρκώς τα διαφορετικά σενάρια της αγοράς.

«Τα προτεινόμενα μέτρα αναδιάρθρωσης δεν φαίνονται κατάλληλα για την αντιμετώπιση των περιστάσεων που οδήγησαν στις δυσκολίες των Κυπριακών Αερογραμμών» επισημαίνει η Επιτροπή, σύμφωνα πάντα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, και τονίζει ότι η προτεινόμενη περίοδος αναδιάρθρωσης είναι μεγαλύτερη από ό,τι η Επιτροπή έχει επιτρέψει στο πλαίσιο άλλων υποθέσεων αναδιάρθρωσης αεροπορικών εταιρειών.

Τέλος, σημειώνει η Κομισιόν, προκειμένου να αποφευχθεί ο ηθικός κίνδυνος που συνιστά η διάσωση μη αποδοτικών φορέων με χρήματα των φορολογουμένων, σύμφωνα με τους κανόνες κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ, κάθε εταιρεία που λαμβάνει ενίσχυση αναδιάρθρωσης πρέπει να συμβάλλει επαρκώς η ίδια στην κάλυψη του κόστους της αναδιάρθρωσης. Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η συμβολή των Κυπριακών Αερογραμμών είναι πολύ κάτω από το όριο του 50% που απαιτείται από τις κατευθυντήριες γραμμές.

Για όλους τους προαναφερόμενους λόγους, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές δεν ήταν σε θέση να καταστούν βιώσιμες μακροπρόθεσμα χωρίς συνεχή κρατική στήριξη.Τα επανειλημμένα δημόσια μέτρα στήριξης έχουν ήδη προσφέρει ένα σημαντικό οικονομικό πλεονέκτημα στην αεροπορική εταιρεία έναντι των ανταγωνιστών της, οι οποίοι όφειλαν να λειτουργούν χωρίς τα εν λόγω δημόσια κονδύλια, σημειώνεται.

«Προκειμένου να αποκατασταθεί αυτή η στρέβλωση του ανταγωνισμού, οι Κυπριακές Αερογραμμές πρέπει τώρα να επιστρέψουν την ενίσχυση στους Κύπριους φορολογούμενους. Με τον τρόπο αυτό θα αποκατασταθεί η κατάσταση που υπήρχε στην αγορά πριν από τη χορήγηση της ενίσχυσης και θα εξαλειφθούν, ή τουλάχιστον θα αμβλυνθούν, οι στρεβλώσεις του ανταγωνισμού που προκλήθηκαν από την ενίσχυση. Τούτο είναι αναγκαίο για τη διασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού στην εσωτερική αγορά», καταλήγει η Επιτροπή.



tvxs.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο lcitynews.blogspot.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.