Ποιος είναι ο άνθρωπος που ανά τακτά χρονικά διαστήματα "τρώει" 4 λεπτά από τον χρόνο μας διαφημίζοντας ένα προϊόν που βρίσκεται σε εξάντληση; Η δημοσιογράφος Χριστίνα Ταχιάου αποκαλύπτει ποιος είναι ο "φαντομάς" Στέλιος Τζιώτζιος, και περιγράφει τις εμπειρίες που έζησε στο "στρατηγείο" του "βασιλιά της σίτας", στην Θεσσαλονίκη....
Της Χριστίνας Ταχιάου*
Απορούσα γιατί τη μισούσατε όλοι σας τόσο. Μη παρακολουθώντας τηλεόραση, είχα ξεχάσει πόσο δύσκολο είναι να βλέπεις κάτι ενοχλητικό που κρατάει 4 λεπτά, κι αυτά τα 4 λεπτά να επαναλαμβάνονται συχνά μέσα στη μέρα και να μην μπορείς να παρακολουθήσεις το πρόγραμμα της αρεσκείας σου. Και σαν τη μέρα της μαρμότας, αυτό να συνεχίζεται και να επαναλαμβάνεται και να μην μπορείς να ξεφύγεις. Τον πόνεσε η ψυχή μου τον Δημήτρη Καμπουράκη τις προάλλες...
Για τις 4λεπτες διαφημίσεις και τη σύνδεσή τους με τη Θεσσαλονίκη μου είχαν μιλήσει με φρίκη πέρσι για πρώτη φορά. Ήταν η διαφήμιση για το εντομοαπωθητικό, προϊόν που διακινούνταν από εταιρία με έδρα την πόλη. Μάλλον τηλεθεαπωθητική, θα τη λέγαμε. Πού να τη δεις και να μη βρίσεις;
Μετά ήρθε το Pretty Bra και, πρόσφατα, η έξυπνη σήτα, για τη διαφήμιση της οποίας μόνο καλά λόγια δεν έχετε. Διάβασα, δε, κι ένα ρεπορτάζ που αναπαράχθηκε από το σύμπαν, σύμφωνα με το οποίο οι ουρές στο κατάστημα της εταιρίας φτάνουν μέχρι τον Λευκό Πύργο κι είπα να πάω να δω.
Οδός Βαλαωρίτου, πρωί Παρασκευής, εκεί όπου το βράδυ γίνεται πανικός από κόσμο στα μπαρ. Μία ταμπέλα μ' ένα κόκκινο 12 αναβοσβήνει στο νούμερο 12 της οδού. Δεν είδα κόσμο κι είπα ότι έκανα λάθος στο μαγαζί. Κάνω να πάω, μου φάνηκε ότι μπαίνω σε sex shop. Σκοτεινό μαγαζί, κούκλες βιτρίνας με Pretty Bra και Pretty Pants, αλλά, να! Αχτίδα φωτός η έξυπνη σήτα την οποία πρέπει να διαβείς για να μπεις στον ναό του sold out.
Μετά τα σχετικά «ονομάζομαι τάδε, είμαι από κει και η επιτυχία σας έχει κάνει εντύπωση» κατάλαβα ότι ενοχλώ. Σφίγγες οι σητάδες. Βρε πείτε μας βρε καμιά πληροφορία, βρε όλος ο κόσμος μιλάει για σας, βρε μήπως είναι εδώ ο άνθρωπος που βλέπει με το ζόρι όλη η Ελλάδα όλη την ώρα, τίποτα οι σητάδες, ασυγκίνητοι. Το μόνο που άκουσα είναι ότι δεν ξέρουν ποιος είναι στη διαφήμιση, δεν ξέρουν ποιος είναι ο ιδιοκτήτης, είναι ανώνυμη εταιρία και δεν υπάρχει ιδιοκτήτης και ότι ο αδερφός ενός υπαλλήλου υποδύεται τον ευχαριστημένο πελάτη. Μπορεί και όντως να είναι, ο άνθρωπος ευχαριστημένος. Φίλη μου που αγόρασε τη σήτα, πάντως, την πέταξε, διότι τα αυτοκόλλητα δεν ήταν αρκετά ανθεκτικά για πλαστικά ή αλουμινίου κουφώματα. «Αν είχα ξύλινα, θα τη στερέωνα με τις πινέζες» είπε.
Στο μεταξύ, κόσμος έμπαινε κόσμος έβγαινε. Όχι ουρές, ούτε συνωστισμός, αλλά συνέχεια κάποιος ζητούσε τη σήτα. Και τα Pretty τέτοια, πάντως, την είχαν τη ζήτησή τους. Έχω την εντύπωση ότι για δοκιμαστήρια χρησιμοποιούνταν άσχετοι χώροι κι είπα να ζητήσω να δοκιμάσω κι εγώ, αλλά τα εσώτερα δεν με ενέπνεαν για να προχωρήσω προς τα εκεί.
Έκανα να βγάλω φωτογραφίες, «όχι φωτογραφίες». Καλά, ρε παιδιά, πάω έξω να βγάλω. Πήγα, αλλά είδα ένα νέο σούσουρο. «Άφησα την κάρτα μου μέσα» είπα στον ενδιαφερόμενο. Με κοίταξε δύσπιστα κι ηρέμησε όταν με είδε να φεύγω.
Μα καλά, συμπεριφορά είναι αυτή από τόσο εξωστρεφή εταιρία που κάνει τα πάντα προκειμένου να μπαίνει στα σπίτια μας τρεις την ώρα; σκέφτηκα. Εδώ που τα λέμε, όμως, ίσως και να δικαιολογείται. Διαβάζω ότι σε «βάρος της εταιρείας «Diamant Α.Ε.» επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 60.000 ευρώ επειδή χρησιμοποιούσε παραπλανητικούς ισχυρισμούς κατά την προώθηση συσκευών παραγωγής όζοντος, διαφημίζοντας ότι το οζονοποιημένο νερό που παράγεται μέσω των συσκευών που πωλούσε έχει αναγνωρισμένες θεραπευτικές ιδιότητες για ευρύτατο φάσμα ασθενειών».
Και παρακάτω: «Πρόστιμα συνολικού ύψους 178.500,00 ευρώ κατόπιν εκτεταμένης αυτεπάγγελτης έρευνας των αρμοδίων υπηρεσιών της επιβλήθηκαν από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή για παραβάσεις των διατάξεων περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών του ν.22521/94. Σύμφωνα με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, οι εταιρίες χρησιμοποίησαν ισχυρισμούς που αφορούσαν στην οικολογική, αντιμικροβιακή, απορρυπαντική και καθαριστική δράση τους καθώς και τη μη παρουσία χημικών σε αυτά κ.λπ., χωρίς ωστόσο να προσκομιστούν στις υπηρεσίες μας αποδεικτικά στοιχεία που να τεκμηριώνουν την ακρίβεια των ισχυρισμών αυτών κάτι που θεωρήθηκε παραπλανητικό για τον καταναλωτή ως προς τη φύση, τα οφέλη, τα αναμενόμενα αποτελέσματα από τη χρήση τους, τα ουσιώδη χαρακτηριστικά των δοκιμών ή ελέγχων του προϊόντος, τις προδιαγραφές και τα διακριτικά τους γνωρίσματα.
Οι εταιρίες εναντίον των οποίων επιβλήθηκαν πρόστιμα είναι:
DIAMANT ΕΙΣΑΓΩΓΗ & ΕΜΠΟΡΙΑ ΟΙΚΙΑΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ Α.Ε. (μπάλα πλυσίματος ρούχων "LARAEXCEL WASH BALL")»
Διαβάζω, επίσης, σε site και blog ότι τον Ιούλιο επιβλήθηκε πρόστιμο για το εντομοαπωθητικό που γράφω στην αρχή, αλλά επειδή δεν βρήκα σχετική ανακοίνωση στη σελίδα της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, κρατώ επιφυλάξεις.
Σύμφωνα με τον εμπορικό κόσμο, πάντως, και το ρεπορτάζ που ανέφερα στην αρχή, πρωταγωνιστής των διαφημίσεων είναι ο ίδιος ο επιχειρηματίας, κατά τα άλλα αλλεργικός στη δημοσιότητα. Ακόμη και στα τοπικά μέσα και τις διαφημιστικές εταιρίες, δεν υπάρχει σαφής εικόνα του.
Θα μου πεις, τι να τα κάνεις τα τοπικά μέσα όταν είσαι ο βασικός παίκτης στα μεγαλύτερα της χώρας; Σωστό. Δε φταις εσύ, ούτε τα μεγαλύτερα μέσα της χώρας, όποιος ανακάλυψε το χρήμα φταίει. Για την ιστορία, πάντως, η εταιρία πουλά σε έκπτωση ένα φίλτρο νερού στη διαφήμιση του οποίου δεν αναφέρονται αναγνωρισμένες θεραπευτικές ιδιότητες για ευρύτατο φάσμα ασθενειών και μάλιστα δίνει δώρο το καλοκαιρινό ρολόι Pretty Bra.
Όσο για την έξυπνη σήτα, άλλη φίλη με πληροφόρησε ότι «την πουλάν κι οι Κινέζοι». Έτσι είναι, άμα γίνει ένα προϊόν in...
Η Χριστίνα Ταχιάου είναι δημοσιογράφος / στο Protagon.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tο lcitynews.blogspot.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.